Click Me!

Tuesday, November 9, 2010

Kekalutan Di Minda

Ini bahan aku yang pertama di dalam blog ini.
Aku adalah seorang bakal guru bahasa Inggeris.
Bahasa Asing.
Di ajar oleh orang asing.
Ilmu Tuhan adalah luas.

Kenapa aku berbahasa Melayu,
walau aku lahir di dalam keluarga 3 suku?
Nasib baik otak bukan 3 suku.
(Senyum)
Sebab di rumah aku berbahasa Melayu dengan ibu,
Berbahasa Inggeris dengan ayah.
Ibu dan Ayah berbahasa indah, mungkin sebab itu mereka bertemu pada mulanya.

Praktikal mengajar selesai.
Lamaran proposal selesai.
Apa seterusnya?
Kahwin? HAHA.
'Lama lagilah babe'
'Anak perempuan jangan kahwin lambat'
kata mereka.
Eh, janganlah feminis.

Apa seterusnya?
Keluar ke bandar.
Naik bas berkarat.
Ya, aku punya hidup seperti warga marhain.
Ibu bapa jauh, pandai-pandai ku bawa diri.

Apa seterusnya?
Kemas bilik.
Tunggu keputusan esok hari.
Baca buku.

2 comments:

norsyamimi said...

Yay!! First to comment..
Dh lama tak naik bas di SP. Memang berkarat ye?

Si Pemikir said...

hahaha..bas yang tiga huruf tu berkarat...lol